26 Şubat 2016 Cuma

Yaz Rüzgarı//Kristin Hannah Kitap Yorumu^^

Selam^^
Romantik bir kitaptan sonra ne zamandır ihmal ettiğim yazarım Kristin'ın kitabını okudum. Gerçekten uzun zamandır Kristin Hannah kitabı okumuyordum. Hem kitapları yeni çıkıyordu hemde elimizde bir sürü okunmamış kitabı var, en kısa zaman da elimizdekileri okuyup yenileri almak lazım :) Aile-Dram dendi mi akla ilk gelen yazarlardan biri olan Kristin Hannah daha ilk kitapta beni kendine bağlamıştı ve en sadık olduğum yazarlardan biridir :D Sadık derken çıktığı kitabı fazla uzatmadan aldığımı belirtiyorum :) Bu kitabı ise konusunu beğendiğim için 3 kitap arasından seçip okudum :) Kristin yine ve yeniden beni şaşırtmadı ve harika kalemini konuşturdu^^

Kalbini nerede bıraktıysan evin orasıdır… 
Ünlü talk show sunucusu Nora Bridge'in hayatı, basın ve magazin dünyasını alt üst eden bir skandalla cehenneme döner. Kariyerindeki ani çöküşle birlikte meraklı gözlerden kaçan Nora yıllar önce ailesini terk ettiği Summer Adası'ndaki evine dönmek zorunda kalır. Nora'nın, bir komedyen olarak Hollywood'da tutunmaya çalışan küçük kızı Ruby ise annesini yıllardır affetmemiştir ve yaşanan skandalın ardından Nora'nın gizemli hayat hikâyesini yazması için ünlü bir dergiden servet değerinde bir teklif alır. Fakat bu yazıyı yazmak o kadar kolay bir iş değildir. Annesine yardımcı olma bahanesiyle adadaki eski evlerine gelen ve burada hem acı dolu hem de keyifli hatıraların gün yüzüne çıktığı dopdolu bir hafta geçiren Ruby'nin intikam ve öfke dolu hisleri yavaş yavaş durulmaya başlar. Çünkü bir anne ve kızı birbirine kenetleyen bağlar, ne kadar büyük bir felaketle yıpranmış olursa olsun asla kopmayacak kadar güçlüdür…


Konumuzdan anlaşıldığı üzere anne-kız arasında geçen bir hikayeyi konu alıyor kitabımız. Nora kariyeri için ailesini terk eden ve şimdi ise ünlü bir Talk Show sunucusudur(Radyo Program sunucusu). Her ünlünün sırrı vardır ve Nora'yıda çok acı bir sırrı kariyerini altüst eder. Geçmiş bir bir yüzeye çıktıkça çıkmaza giren Nora yaptığı bir hata nedeniyle kaza yapar ve terk ettiği yazlık evinde dinlenme kararı alır. Tabii tek başına yapamayacağı için sürpriz bir kişiden, sürpriz bir teklif alır. Yıllar önce çok kırdığı ve halen daha ona soğuk davranan küçük kızı Ruby ona bakmayı kabul eder. Başta her şey çok zor olsa da geçmişte yaşanan gerçekler ortaya çıktıkça anne kız gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalır. Nora sevdiğim bir karakter oldu, konudan kaynaklanan bazı sebeplerden ötürü gıcık olacağınızı düşünebilirsiniz ama tam tersi oluyor, geçmişte yaşadığı sıkıntıları okudukça Nora için üzülüyorsunuz.


Holywood'da komedyen olabilmeyi hayal eden Ruby ne kadar zor zamanlar yaşasa da ümidini hiçbir zaman kaybetmez. Bir gün harika bir teklif alır ama yapacağı iş çok zordur. Annesinin yıllar önce onları hiçbir şey söylemeden terk etmesi ise Ruby'yi içine kapanık bir hale getirir ve annesini hiçbir zaman affetmeyeceğine inanır ama geçmişte yaşananlara kulaklarını kapatan Ruby aslında gerçeklerle yüzleşmek istemediğini öğrenince yaşantısını ve yıllar önce kırdığı insanlarla arasını düzeltmenin yollarını arayacaktır. Ruby'yi de sevdim, hatta yaptıklarına da hak verdim, sizlerde okuyunca her iki karaktere de hak vereceksiniz. İkisi de kendine göre haklı yönleri de vardı ama Ruby'ye kızdığım tek sebep Dean'e yaptıklarıydı. Çok üzdü bizim tatlı oğlanı :(

Hazır Dean demişken kendisinden biraz bahsedeyim. Çok ünlü bir şirketin Ceo'su olan Dean yıllar önce abisi Eric ile yazlarını Nora'ların kaldığı Summer Adasında geçirirler. Bu sebeple Nora ve Ruby ile çok iyi anlaşıp, her şeyi beraber yaparlar. Ne yazık ki bu yıllar iki kardeşi de üzmüş, araya ayrılık girmiştir ama hayatın acı gerçekleri iki kardeşi yan yana getirip geçmişi unutmaya zorlar. Bu iki kardeşi de sevdim ve hallerine çok üzüldüm. Hele Eric :( Neyse okuyun öğrenin :(


Kitabın konusu, yazarımın her zaman ki gibi akıcı dili ve bize yaşattığı duygu karmaşası yine ve yeniden harikaydı. Aile-Dram severler için yine tercih edilecek bir kitap, gerçi aile-dram sevmeyenler de bu kitabı okuyabilir. Ateşböceği Yolu ve Gece Yolu gibi değil. Bunu da buraya not edeyim :D Yazarımın en az bir kitabı okuyun derim, zaten sizlere hitap etmiyorsa bırakırsınız ama tek bir şans vermenizi canı gönülden isterim ;) Ama bazı olumsuz yorum da eklemek istiyorum. Ne yalan kalemi harika olsa da son zamanlar da çıkan kitapları beni pek tatmin etmiyordu, ta ki bu kitabına kadar. Evet bu kitabı Ateşböceği Yolu ve Gece Yolu gibi olamaz ama güzeldi. Lakin bundan önce okuduğum son 2 kitabını pek sevemedim, çok eskiden yazılmış kitaplar bunlar ama olsun bu sorun değil bence, yine ve yeniden yazarımın kitapları okunur <3 
Neyse hep iyi, hep iyi olacak değil illa bir, iki tane patlak verir :D


Kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap. Aile-Dram severler için öneriyorum, sizde benim gibi Kristin hayranı yada Aile-Dram severseniz kaçırmayın derim. Oturup bir solukta okuyup, kalemine hayran kalacağınız bu kitabı okuyun, okutun :D


Kristin Hannah hakkında yazdığım yazılara ulaşmak için Tık Tık!!
Kitap yorumları da burada mevcuttur^^



Kitaba Puanım 5/5



Alıntılar^^

"Bir yer ne kadar karanlık olursa olsun, her zaman aydınlık bir an vardır. Ben sana Ve Caroline'a o anları, yani aydınlık anılarımı anlattım."


******

Anılar suluboyadan ibaret ve sağanak bir yağmur hepsini yok edebilir.


******

"Kalbinin etrafına bir duvar örebilirsin ama onu değiştiremezsin..."


******

"Gerçekler her zaman can yakar Ruby. Bu yerçekimi gibi doğanın kanunu."






Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek üzere^^

Buralarda da varım^^



5 yorum:


  1. "Bir yer ne kadar karanlık olursa olsun, her zaman aydınlık bir an vardır. Ben sana Ve Caroline'a o anları, yani aydınlık anılarımı anlattım."
    İŞTE BUDUR...

    YanıtlaSil
  2. Kristin Hannah kitaplarını bende çok seviyorumm :)

    "Kalbinin etrafına bir duvar örebilirsin ama onu değiştiremezsin..."

    YanıtlaSil
  3. ahh kitapların güzelliğine bak hayran kaldım :) Kristin hannah çok sevdiğim ama uzun zamandır kitaplarını okumayı ihmal ettiğim bir yazar :) Bu alıntıları bende senden alıntılayabilir miyim ki :) Sevdiğim sözler oldu içlerinde de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kristin Hannah severilerini gördükçe çok seviniyorum. :) Daha çok dram yazsığı için çok ön yargı varda kendisine :( Tabii ki alabilirsin, sıkıntı yok ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D