21 Aralık 2013 Cumartesi

OKK 22.Blog Turu 4.Gün Ateşböceği Serisi//Kristin Hannah Ateşböceği Yolu Yorumu^^


Herkese Merhaba! :)
22.Turumuzun 4.günündeyiz :)




Bugün ilk göz ağrım, ilk Kristin kitabım olan Ateşböceği Yolu için yorum yapacağım^^
4-5 sene önce okumuştum bu kitabı ve şimdi yine kısmet oldu okumak, özlemiştim^^ Zaten niyetleniyordum okumak için, çok zaman oldu okuyalı ama kısmet ve zaman olmuyordu, sonunda buna turumuz vesile oldu ve tekrardan buluştum unutulmaz kitabımla <3


Neyse efenim kitabımızın yorumuna geçelim :)
İki en yakın arkadaşlığı konu alan Ateşböceği Yolu dostluğu, aşkı, sevgiyi ve aile bağlarını mükemmel anlatıyor. Zaten yazarın anlatım tarzı, yazış biçimi ve konusu bizi bizden alıyor :) Yazarımızın bütün kitapları dram, ağlak ama bu hepsinden daha dram.


İlk sayfadan bizi kendine bağlıyor bir kere, yıllar ilerliyor iki kız arkadaş büyüyor ve yazarımız o sıralarda neler olduğunu en ince ve dokunaklı haliyle anlatıyor.


Daha fazla şey yazmadan kitap hakkında az bilgi vereyim sonra devam ederim :))
Tully ve Kate, bir gece Tully'nin bir gece çok kötü bir şey gelir ve eve gelirken karşısına evlerinin karışsın da oturan sessiz sedasız bir kız çıkar ve o saatten sonra hayatları değişir. Tully'nin kötü geçen ve öyle devam eden hayatı Kate ile beraber biraz iyiye gider. O zamandan sonra en iyi arkadaş, dost olurlar. Herkes TullyveKate ile anıyordur. Tully'nin kendisine sahip çıkan büyükannesi de hayata gözlerini yumunca yapayalnız kalır her ne kadar annesi hayatta olsa da. Korucuyu aileye gitmek istemeyen Tully Kate'nin yanına gider, gençliğin verdiği heyecan ve hayattın olumsuzlukları başlarına bir iş getirir ama bu işin sonu Tully için çok iyi olur ve Kate ve Tully daha da ayrılmazlar. Üniversite hayatlarını da, Tully'nin hayali olan spikerliğin zorlu yolculuklarını da beraber geçirirler. Kate, Tully ile birlikte çalıştığı iş yerinde ilk aşkıyla karşılaşır. Başta imkansız olan bu aşk zamanla filizlenir ve evlenip bir kız, 2 oğlan ile yollarına devam ederler. Ta kii hayatın getirdiği başka bir trajediye kadar.
Bu süre zarfında iki arkadaş arasında inişli çıkışlı olayla meydana gelir ama TullyveKate dostluğu hiç bir şeye engel olmaz.

Kitabımız böyle devam ediyor, daha çok yazardım ama okumayan arkadaşlar var demi bence bu kadar yeter :)
Tur boyunca beni çok etkileyen bir kitap olduğunu sürekli söyledim ve artık usanmışsınızdır ama ne yapayım gerçek bu^^

Kitapta bazı yerler de tekrar tekrar okuyacağım, sinir olduğum, ben olacaktım ki orada dediğim yerler çok oldu ama yazar bir şekilde bağlıyor bir yere. Zaten yazarımızın kitapları hep öyle baştan konuyu anlıyoruz sonra yazar ortada ekşınlıyor vee son!

Tully'ye bazı yerler de çok sinir oldum tabii Kate'nin kızı Marah ve kocası Johnny içinde.
Neyse okuyunca hak vereceksiniz bana :)

Kate'yi çok sevdim, olumlu düşüncesi, her şeye karşı sevgisi  falan :)
Kitabımızın sonu bizi bizden alıyor tabii ki ben ilk okuduğum da o kadar çok üzülüp ağlamıştım ki, tabi ikinci sefer okuduğumda da aynısı oldu :(


Kitap içi hakkında biraz da başka bir şekilde bilgi vereyim :)
Kitabımız 70'li yıllarda başlıyor, 80'ler, 90'lar ve öyle devam ediyor ;)

Birde çok güzel şarkılar eşlik ediyor kitabımıza, yazarın şarkı seçimleri çok güzel bence okuyunca öyle devam edin ;)

Kapak hakkında ne diyebilirim ki her bir kitabı harika olan, mükemmel olan kapaklara sözüm yok sadece kütüphanemin en gözde kitapları onlar bunu söyleyebilirim :)


Tavsiye kısmına gelince eğer ağlak ve dram kitaplarını seviyorum, dayanabilirim diyorsanız bence hiç kaçırmadan alın okuyun, müptelası olacaksınız bende söylemesi ;)

Yorumum bu kadar, kitap için daha çok yazacağım şey var ama kelimeler kifayetsiz kalıyor <3

Kitaba puanımm 5/10 :D

Neyse turumuzun takvimine bir göz atalım yine ;)

21.12.2013
Ateşböceği Yolu Yorumu

22.12.2013
Kitap Tutkusu-Lady Shalott Efsanesi.
Fighting!!-Yurt dışı Kapakları.

23.12.2013
The Reading Lady-Ateşböceğinin Şarkısı Kitabında Geçen Şarkılar.
Pudra Tozu-1950'lerde Ten Farkı Irkçılık.

24.12.2013
Ateşböceği Şarkısı Yorumu


ÇEKİLİŞ!!
İki kişiye Ateşböceği Serisi hediye ediyoruz!! Çekiliş için Tık Tık!!

Başka bir tur yazımla görüşmek üzere^^






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D