7 Temmuz 2017 Cuma

Ada-Sırlar Çözülüyor//Lynne Matson Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Harika bir serinin ikinci kitabını okudum ve yorumunu yapıyorum. Kitabımızı Ramazan'ın ortasında başladım ama yoğunluktan dolayı 10 günde anca bitirdim ve şimdi de bayramdan sonra anca yorum yazıyorum. İlk kitabı çok sevdiğimi, serinin hayranı olduğumu Buradan! öğrenebilirsiniz. Çok ilginç, güzel ve sıra dışı bir seri, bu tarz sevenlere şimdiden öneriyorum.
İlk kitaptan ne eksiği ne de fazlası vardı. Sadece bu kitapta sırlar ortaya çıkıyor.

Nil Adası'nda kurallar belliydi. Kaçmak için 365 gününüz vardı… yoksa ölürdünüz.
Rives artık Nil Adası'nın tartışmasız lideriydi, ancak Köy'ü bir arada tutmak her zamankinden daha güçtü. Yağmacılar artık daha cesur, hayvanlar daha saldırgandı. Yeni gelenler Köy'deki dengeleri sarsmış, Arama sistemini tehlikeye atmış ve Rives'ın Nil hakkında bildiği her şeyi sorgulamasına neden olmuşlardı. Geçmişi sırlarla dolu Skye da adaya yeni gelenler arasındaydı ve tıpkı Rives gibi, Nil'i çözmeye çalışıyordu. İkili kısa süre içerisinde Nil Adası'ndaki herkesi kurtarmanın ve adayı yok etmenin planlarını yapmaya başlamıştır bile. Peki, bu neye mal olacaktı? Ve bu bedeli kim ödeyecekti?

İlk kitaptan Rives'i tanıyoruz. Kitabımıza yeni dahil olan kişi Skye'di. Rives'e ilk kitapta hem üzülmüş hemde çok sevmiştim. İkinci kitabın onun hikayesi olacağını öğrendiğim zaman çok heyecanlandım ve okuduğum zaman ise yanılmadığımı anladım. Yorum devamında sürekli ilk kitapla kıyaslama yapacağım çünkü bire bir devam ediyorlar bu kitapta.
Rives Thad gittikten sonra adanın lideri olur. Üstlendiği görev Thad'in gittikten sonra bıraktığı Nil'in kızgınlığı ile daha fazla gelir ve altından kalkmaya kararlıdır. Adada yeni çıkan kişiler ve yağmacılar da gençlere zorluk çıkartacaktır ama en çok Nil'in sırlarını bilen iki kişi Rives'i daha çok çıkmaza sokacaktır. Bunun yanı sıra adaya gelen Skye herkesi şaşırtacak sırları bilmektedir ve bunun sayesinden gençler adadan kaçabilirler. İşte bu sırada Rives'e daha fazla iş düşer.
Rives Thad gibi değildi. Bazen keşke yazar biraz daha Thad'e benzetseydi dedim ama Rives'de öyle bir karakterdi yapacak bir şey yok. :) Bunun yanı sıra çok tatlı bir karakterdi, Nil adasında olunca psikoloji diye birşey kalmıyordu, buna mağdur olan Rives'de dahil. Bu kısımları anlamayıp sıkıldım ama yine de Thad kadar sevilesiydi.


Sırada Skye var. Başta kendisini sevemedim, babasının ortaya attığı iddialara sırt çevirmesi, sürekli reddetmesi beni çileden çıkardı ama bu uzun süre devam etmedi. Ta ki amcasının günlüğü ve gidilen geziden sonra. Skye Rives kadar donanımlı, lider olacak kapasitedeydi ama o adada bulunan gençleri ve kendisini düşünerek tehlikeli yollara başvurur.
Çok macera sever bir karakterdi. Zaten kilit nokta oydu ve başarıp başarmayacağını da okuyup öğreniyoruz.
Ve diğer karakterler. Bir tanesi için çok üzüldüm ve aşağı kısma spoi olarak yazmayı düşünüyorum.

Kitabı sevdim. İlk kitap kadar akıcı, olaylı ve sonu sürprizlerle doluydu. Bazı yorumları okuyunca ilk kitap kadar değildi, bu güzel değildi diye okudum ama tam tersi ilk kitap benim için neyse bu da öyleydi. Şimdi son kitabı acayip merak ediyorum ama araya biraz zaman koyacağım. Zaten bu kitabı ramazan da okudum diye baya elimde süründü, biraz daha içime sindirip öyle seriye veda etmek istiyorum. Kısa seri olmasına çok seviniyorum, bu tarz distopya serileri fazla uzatılmaya gelmiyor. Bakalım yazar son kitapta bizi ne kadar şaşırtıp seriyi öyle bitirecek.
İlk kitabı bitirdiğim zaman Thad ve Chaney'i çok özleyeceğim demiştim, yazar içimizden geçen bu düşünceyi duymuş gibi ikinci kitaba bu çiftimizi eklemiş. kesin üçüncü kitapta da yer alacak, öyle hissediyorum. :D



Kitabımızın adı sırla çözülüyor ve adına yaraşır bir biçimde çoğu sır ortaya çıktı ama beklediğim oldu mu tartışılır. İlk kitapta o kadar değişik bir psikolojiye sokmuştu ki yazar beni burada gerçekler ortaya çıktığı zaman yok artık! deme şansım pek olmadı gibi. Yine de yazarın hayal gücü takdir edilesi.

Kitap hakkında olumsuz bir yorum bulamıyorum. Bir tane olay haricinden yine beni heyecanlandırıp, hemen okuyup bitirmeme vesile olan bir kitaptı.(Oturup okuyunca 150 sayfa okuduğum oluyordu.) Bu tarz sevenlere kesinlikle tavsiyedir.

SPOİ İÇERİR.

Belli bir olay için spoi yazacağımdan bahsetmiştim. Bu yazarları gerçekten anlamıyorum. Hayat zaten yeterince zor bir de kitaplara, hayal ürünü olan bu kitaplara ölüm eklemeleri beni benden alıyor. Yani ne gerek var o olayı yazmaya, yazsan da yazmasan da yine seviliyor, okunuyorsun! İsim verecek olursam yazar kitabımızın asi ve bir o kadar komik çocuğu Dex'i son dakika golüyle öldürdü. Artık eline ne geçtiyse bilemem ama işte o kısımda ne kadar üzüldüm, ne kadar yazara kızdım anlatamam.

SPOİ SONU!


Spoili kısmı da yazdığıma göre yorumumun sonuna gelebilirim. Baştan beri dediğim gibi sevdiğim bir kitap oldu, kesinlikle tavsiye ediyorum. Bu seri diğer sevdiğim seriler arasından yerini sağlama aldı bile. Okumayanlar, çok şey kaybediyorsunuz! Gerek kitap sayısı, gerek kapaklar ve konu olarak 10 üstünden 10 puan alacak kadar sevilesi bir seri. Tavsiyelerime uyup kesinlikle ama kesinlikle alın diyorum. :)


Kitaba puanım 5/5^^



Alıntılar^^



Seçimlerimiz hayatlarımızı şekillendirip belirliyor ve bizim seçimlerimiz, başkalarını etkiliyor.


*****


Zayıf olmak insanı güçsüz kılıyordu ve burada güçsüz olmak, hiç hayırlı değildi, özellikle de kuvvetli değilseniz.


*****


"Buradaki dinamik ikili sayesinde, bir kedicik gitti," dedi Dex biraz kendine gelerek. "Skye yarın su aygırıyla güreşip ter atacak ve Rives kürdanla gergedan avlayacak..."


*****

... adada zaman hiç durmazdı; siz gidene kadar.




Bir yazının ve yorumun daha sonuna geldik.^^
Bol kitaplı günler...^^


Buralarda da varım^^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D