23 Temmuz 2016 Cumartesi

Scarlet//Marissa Meyer Kitap Yorumu^^

Herkese Merhaba^^
Son bir kaç gündür Ülkemiz de olan olaylar nedeniyle insanın bir şey yapası gelmiyor. Elimizden sadece dua etmek geliyor ve Allah'ım Ülkemizin, Vatanımızın, Milletimizin Yar ve Yardımcısı olsun. Bir daha yaşanmaz inşAllah...
Ülkemiz yeni, yeni düzene girmesi sebebiyle bende az kafa dağıtmak amacıyla PC başına geçtim.
Bu sefer ki yazım yine yorum. Şu sıralar hem olaylardan, hem de malum yine işlerden dolayı pek bir şey yapamıyorum ama bir yerden başlamak gerek değil mi ;)

Cinder kitabını bir kaç ay önce okumuştum. Sevdiğim bir seri olduğunu ve indirimler sayesin de seriyi tamamladığımı Cinder yorumumdan bilen vardır belki. Tekrarlamaya gerek yok zannımca :D Cinder'ı gerçekten sevdim ve Scarlet kitabı da aynı sevgi çerçevesinde ilerleyip, bitti^^

Dünya Yok Olma Tehlikesiyle Karşı Karşıyayken, Külkedisi İle Kırmızı Başlıklı Kız'ın Yolları Kesişecek… Mekanik ustası sayborg Cinder hapishaneden kaçma planları yapıyor ancak bunu başarabilse bile dış dünyanın tehlikelerine karşı kendini nasıl koruyacak?  Dünya'nın diğer ucunda, Scarlet Benoit'nın büyükannesi günlerdir kayıp. Scarlet büyükannesini bulmasına yardımcı olabilecek bir sokak savaşçısı olan Wolf'la tanıştığında, başta bu yabancıya güvenmekte tereddüt ediyor. Ne de olsa sokaklar 'kurt'larla dolu! Yolları kesişen Scarlet, Wolf ve Cinder birlikte esrarengiz bir maceraya atılırken onları bekleyen yeni bir gizemden habersizler. Şimdi üç masal kahramanı da Ay Ülkesi kraliçesinin hep bir adım önünde olmak zorunda. Çünkü kötü kalpli kraliçe, yakışıklı prensi kendi kralı ve esiri yapmak için elinden geleni ardına koymayacak. 


Serimizin her kitabı bir masal karakterine göre yazılmış. Bu kitapta da Scarlet Kırmızı Başlıklı Kız^^ Masalda Büyükannesi kaçırılan Kırmızı Başlıklı kız Scarlet'ın da Büyükannesi kaçırılıyor. Bunun sebebini öğrenmek için elinden geleni yapmaya kafayı koyan Scarlet Wolf adında gizemli ve bir o kadar da tehlikeli biriyle Büyükannesini aramaya çıkar ve olaylar bu vesileyle başlar. 
Scarlet ve Wolf'u sevdiğimi söylemek isterim. Bazen Scarlet'a davranışları nedeniyle kızmış, Wolf'unda yaptığı şeylerden dolayı kızmış olabilirim ama yine de çok tatlılardı^^


Kitabımız da Cinder, Kai ve yeni katılan bir çok karakter vardı. Ve onlarında düşüncelerini okuma fırsatı bulduk. Gerçi Kai yine fazla gözükmedi ama gözüktüğü zaman da neler oldu neler. :( Sona doğru ona çok üzüldüm yaa :( Bazı sırlar ortaya çıkmaya başladığı zaman Kai'nin düşüncelerini çok merak ediyorum bu arada :) Kitabımıza birde çok eğlenceli biri geliyor, Thorne. Tam çatlak biri, ikinci kitaptan konuya dahil olması mükemmel ;) Iko'yu unutmayalım tabii. Kendisi bu sefer bambaşka bir şekilde karşımıza çıkıyor :D Tabii yine o eğlenceli hali ile ;)



Serimizin çok akıcı olduğunu Cinder'a söylemiştim. Yazarın kalemi hem sevilesi hem de çok iyi bir şekilde akıcı. Sıkılmadan, hadi bitsin bu sayfa ya da bölüm demeden hızla bitiyor kitap. Gerçi benim okuma zamanım çok yanlış bir zamanda oldu. Ramazandı, bayramdı derken daha yeni bitirdim diye bilirim. Akşam Güneşi kitap yorumunda bahsettiğim gibi, Ramazan ve Haziran ayı çok verimsiz geçti. Devam kitaplarını ne kadar merak etsem de yine araya kitap ve ay koymayı düşünüyorum :) Hem serim bitmesin hemde ard arda aynı seri, kişiler vs olmuyor bende ;) 

Cinder ve Scarlet karşılaştırmasına gelecek olursam, iki kitap arasında da ayrım yapamam, her ikisi de farklı konuları, kişileri, heyecanı ve olayları barındırdı. Scarlet'da Cinder gibi çok büyük bir merakla bitti. Yeni kitap da neler, neler olacak çok merak ediyorum ama şunu biliyorum ki heyecan hiç bitmeyecek ;) 



Kesinlikle Ay Günlüğü serisini tavsiye ediyorum. Çocukluktan beri dinlediğimiz, izlediğimiz ve okuduğumuz o masalları birde bu versiyonu ile okuyun. Sizlerde çok beğeneceksiniz bence. ;)
Hemen biten, fantastik, Distopya tarzı severlere zaten hiç tereddütsüz öneriyorum ;) 



Seri hakkında,

 Levana ve Stars Above serinin yan kitapları. İlk 5 kitap, yukarıda resimde gördüğünüz gibi ülkemizde yayınlandı, en son Stars Above kaldı, Artemis onu da en kısa zaman da yayınlar diye düşünüyorum^^



Ve resimde görüldüğü üzere ilk defa bir serinin bütün kitapları elimde^^
 İndirimler sağ olsun :?



Ay Günlüğü Serisi Yorumlarım^^

Cinder Yorumu İçin Tık Tık!!




Kitaba Puanım 5/5


Alıntılar^^

"Siz ikiniz gidin de bir güzel eğlenin. Ben burada tek başıma oturur, radar tespit kontrolü yapar, gemi sistemlerini falan kontrol ederim. Müthiş keyifli dakikalar beni bekliyor."

"Alaycılığında baya gelişme var," dedi Cinder.



Not: Alıntı sadece bir tane, kitap o kadar elimde kaldı ve günde sadece bir kaç dal okuma nedeniyle alıntı bulamadım :(



Bir başka yoeumda görüşmek üzere^^
Mutlu Olun, Allah'a Emanet Olun^^
Sevgiler^^



Buralarda da varım^^







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D