20 Mayıs 2016 Cuma

Cinder//Marissa Meyer Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^

Sırılsıklam Aşk kitabından sonra aklımda Cinder vardı ama kararsız kalmıştım, yine de aldım ve okumaya başladım. Daha ilk sayfa da kendine bağlıyor kitap. Bildiğiniz Külkedisi masalının yeni versiyonu olmuş. Belki konuyu okuyunca o kadar da değil diyebilirsiniz ama yanılıyorsunuz. Harika bir kitaptı, daha yorumumun başında olsam da kesinlikle tavsiyemdir^^

Gelecekte bile, hikâye "bir varmış bir yokmuş" diye başlıyor...
İnsanlarla androidlerin yan yana dolaştığı Yeni Pekin'e hoş geldiniz. 
Her ne kadar birlikte yaşamayı başarsalar da türlerin dostluğu sanıldığı kadar kolay değil. 
Ölümcül bir veba insan nüfusunu tehdit ediyor. Ay İnsanları, Dünya'yı uzaydan izleyerek doğru zamanı kolluyor. Kimse Dünya'nın kaderinin tek bir kıza bağlı olduğunun farkında bile değil...
Becerikli bir mekanik ustası olan Cinder, herkesten saklasa da aslında bir sayborg. Üvey annesinin hakaretleri yetmezmiş gibi şimdi bir de üvey kardeşinin hastalanmasından sorumlu tutuluyor. Yakışıklı Prens Kai'in hayatına girmesiyle birlikte, Cinder birden kendini gezegenler arası bir anlaşmazlığın ortasında buluveriyor. Sorumluluk ve özgürlük, sadakat ve ihanet arasında kalan Cinder, Dünya?nın geleceğini koruma altına almak için önce kendi geçmişinin sırlarını açığa çıkarmak zorunda...
Yeniden kurgulanmış bu masalda Külkedisi ile tekrar tanışmaya ne dersiniz?


Aynen, bu sıra dışı masalla tanışmaya hazır mısınız? Bence hazır olun canlar, harika ötesi bir kitaptı, okuyan herkesin beğendiği, sevdiği bir kitap olunca insan başta bir tedirgin oluyor ama bu seri de tereddüt etmeyin derim :D En son yazacaklarımı şimdi yazdım iyi mi :D O zaman daha devam etmeyip karakterlerimize bakalım :)

Cinder, kendisi bir Sayborg'dur, Yeni Pekin'in mekanik ustasıdır ve herkesçe tanınır. Hayatından pek bir umudu olmayan Cinder'ın bir gün kapısına Prens Kai gelir ve o günden sonra hayatı değişir. O gün başına gelenlerden sonra geçmişini merak etmeye başlar ve beraberinden büyük sorunlar getirir.
Cinder karakterini çok sevdim, çoğu yerde de durumuna çok üzüldüm. Hani Külkedisini izleyince onun yaşadıklarına üzülüyoruz yaa inanın buna daha çok üzülüyorsunuz. Başta dediğim gibi yeni nesil Külkedisi masalı bu, ne olacak, nasıl bir karakter olacak tam olarak belli değil.


Prens Kai, babasının yerine geçmek zorunda kalan Kai iki Dünya arasın da yaşananları onaylamaz ama yapacağını bir şeyde yoktur. Ülkesini, halkını ve Dünya'yı kurtarmak onun omuzlarına yüklenmiştir. Bu sebeple Kraliçe Levana ile bir süreliğine katlanmak zorundadır ama Mekanik Ustası Cinder'ı tanıdıktan sonra her şey bir bir değişir.
Cinder kadar Prens Kai'ide sevdim ama bazı düşüncelerini ve yapamadıklarına sinir oldum. Gerçi okuyunca üzülüyor insan haline ama güçlü bir karakter, illa bunların da altından kalkacaktır. :) 
Ve serinin tamamın da olmasına ayrıca çok sevindim. Nedenini birazdan açıklayacağım ;) Kısacası iki karakterimiz de harikaaa^^ Devamın da neler olacak merak, merak^^


Kraliçe Levana, Ay Ülkesinin kötü kalpli kraliçesidir. Kendisinin ve ülkesinin vatandaşlarının özel bir gücü vardır. Bu güç ise dış güzellikleridir. Aslında hepsinin, buna Kraliçede dahil güzellikleri yalandır. Kraliçenin ise zihni yönetme yeteneği kötülüğüne daha çok kötülük katar. Acayip kötü bir karakterdi kendisi, hemde öyle böyle değil. Daha ilk kitapta böyleyse diğer kitaplarda çıldırırım herhalde. Yani düşünün Külkedisi'ndeki Kraliçe daha insaflıydı. 

Son olarak Cinder'ın üvey annesi, kız kardeşleri ve yanlarında gezdirdikleri Androidler.
Üvey annesi ve kız kardeş fena, bir tanesini hakkında yorum yapmayacağım. Cinder'ın Androidi ise kitapta geçen diğerlerinden çok farklı, doğrusu öyle bir arkadaşım olmasını isterdim :D Android'imizin adı Iko^^ Okuyunca siz de çok seveceksiniz benden söylemesi ;)


Daha bir çok karakter var ama hangisinden bahsedeyim, bu kadar kafi bence :D Kitap gerçekten harikaydı, yazarın kalemine, kurgusuna ve hayal gücüne bayıldım^^ Bir kere kurgudan geçtim acayip akıcı ve hemen okunan bir kitaptı. İnsanı kendine bağlıyor en önemlisi. Başta ki yorumum da Kai'nin devam kitaplarında olmasına çok sevindim diye yazmıştım nedeni ise, seri hakkında fazla bilgim yoktu, kitap isimlerinden her kitapta ayrı karakteri anlatacak diye anlamışım ama öyle değilmiş, her kitapta yeni karakter ekleniyor yani Cinder, sonradan gelen yeni kitabın karakterleri bir diğer kitaba aktarılıyor. Yani  sonuncu da hepsi bir kitapta toplanacak :) 


Kitapta bazı sırlar var ve yine ben ve tahminlerim. Tabii ki de tahminim tuttu ve sonraki kitaplar da neler olacak merak konusu.
Yorum boyunca dediğim gibi kitap aldığı bütün olumlu yorumları hakediyor, benden de aldı kocaman bir artı puan. Kitap okuma ömrü hayatımda ilk defa bir seriyi hemen tamamladık ve öyle devam edeceğim inşAllah :D En kısa zaman da Scarlet kitabını okuyacağım, fazla arayı açmamak gerek :)


Bu kadar yorumdan sonra ve başlada dediğim gibi tavsiyemdir, mükemmel ve okunulası bir seri. Distopya tarzını seven, akıcı ve seveceğim bir kitap istiyorum diyenlere kesinlikle öneriyorum. Sizler de benim kadar seveceksiniz ve seriye hemen devam etmek isteyeceksiniz ;) 


Seri bilgisi^^



Levana ve Stars Above serinin yan kitapları. İlk 5 kitap, yukarıda resimde gördüğünüz gibi ülkemizde yayınlandı, en son Stars Above kaldı, Artemis onu da en kısa zaman da yayınlar diye düşünüyorum^^



Kitaba Puanım 5/5



Alıntılar^^


Cinder, Iko'nun küre şeklindeki kafasını bir şaplak attı ve ışığını tekrar kaporta içine tutmasını sağladı.



*****


Güzel olduğuna, önce kendini inandırırsan, diğerlerini de güzel olduğuna inandırmak daha kolaydır.


******


Ama bir mekanik olarak, yıllar içinde öğrendiği tek bir şey varsa, o da bazı lekelerin asla çıkmadığıydı.


******


Kraliçenin göz boyaması, sonu olmayan bir yalandı.



Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek üzere^^


Buralarda da varım^^
Facebook
Twitter
Instagram














4 yorum:

  1. Çok istiyorum bu seriyi okumayı alacağım inş, güzel yorumlamışsın Esra! kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim, akıcı ve ilgi çekici bir konuya sahip ;) Teşekkür ederim :*

      Sil
  2. Acaba kitapları okunmaya başlarken sırasıyla değil de , örneğin Levana'dan başlasam sıkıntı olur mu?Diğer kitaplar elimde ancak Cinder ı henüz alamadım ve başlamak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinder'dan başlamanı öneririm. Her kitap başka karakteri ve olayı kapsadığı için Levana'dan başlarsan kafan karışır. 😉😉 Hemen alamıyorsan Pdf olarak bakabilirsin, sonra kitabı alıp tamamlarsın seriyi. 😉

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D