10 Şubat 2015 Salı

Şahmelek//Merve Akıncı Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Tatil bitti ve okul başlasın modundayız ama hiç okula gidesim yok :'( Neyse, o güzelim tatil de okuduğum kitabın yorumunu şimdi yapıyorum. Daha erken yapmak kısmet olmadı ve artık okuduktan sonra yorum yapmaya özen göstereceğim. Yorum kaldıkça kalıyor. Bu sefer ki yorumum ise, herkes tarafından sevilen ve Aslan Balkanlı diye dolaşmaya vesile olan Şahmelek kitabından gelecek. 



İde'nin annesi ve babası hasta olan kardeşleri ile birlikte tedavi için Amerika'ya giderler. Okul sebebiyle gidemeyen İde ise tanıdık vesilesi ile Balkanlı ailesinin yanından kalır. Bir gece hiç ummadığı kişi Aslan Balkanlı'yı rüyasında gören İde evin sert ve her şeye gözünü kapamış oğluna karşı bir şeyler hissetmeye başlar. Başta zor olsa da zamanla Aslan Balkanlı'ya daha yakın olur ama her şeye soğuk davranan Aslan Balkanlı'nın huyunu değiştirebilecek midir?



Konumuz böyle.

Her kitabın konusundan bahsedince spoiler vermemeye dikkat ettiğim için hep arka kapak yazısına benziyor. Ama yorum devam ettikçe kitap hakkında az da olsa bilgi vereceğim :)
Kitaba karşı görüşüme gelecek olursam doğrusu kitap beni hayal kırıklığına uğrattı. Tatil başlamadan önce gözüm sürekli bu kitaba kayıyordu, gerek konusu gerek kapağı beni kendine çekiyordu ama okuyunca bu kadar beklememe değmedi açıkçası. Nedeni ise yazarın  kalemi değil kurgusuydu. Tamam konu olarak iyi, eve yeni gelen bir kız  soğuk davranan evin oğluna aşık olur ve onunda aşık olması için elinden geleni yapar ama o kadar değişikti ki anlam veremedim. İlk olarak bazı yerler de kopukluk vardı ondan da olabilir bilemiyorum ama beklediğim gibi çıkmadı. Dediğim gibi kalemini sevdim, Sen'li E-kitap'ı harika yazarın devem edeceğim. Duyguları çok güzel anlatıyor bunu da sevdim. Zamanla zaten yazdıkça geliştireceğini, geliştirdikçe harika şeyler çıkacağını düşünüyorum :)


Krakaterlere gelecek olursam, karakterleri sevdim. Aslan Balkanlı dendiği kadar vardı. Çok tatlı bir karakterdi, kedisini çok sevdim, hele İde'nin Aslan Balkanlı'lı için Güzel Adam deyişi var işte tam ona uyuyor. Soğuk halleri falan süperdi.
İde ise çözemediğim bir karakterdi. Pek sevdiğim söylenemez. Dediğim dedik ama bir o kadar işini zamanın da yapmayan biri. Zamanın da yapsaydı o olacaklar belki olmazdı, okuyunca ne demek istediğimi anlarsınız yada okuyanlar bana hak verir. İde'nin sevdiğim yönleri de oldu, ilk olarak tam benlik kitap okuyor, uykuyu seviyor. Her ikisini seven karaktere az rastlanır. :P


Kitap hakkında fazla bir diyeceğim yok. Hızlı okunan bir kitap, yazar bir çok kitaptan alıntı yapmış, her bir alıntı da duruma cuk diye oturuyordu. Sadece sondan az bahsedeceğim. Güzeldi hoştu ama ortalarda yada başta söylenecek şey taa en sonda söylenmiş, belki yazarın başka bir sebebi vardı ama sonda olunca kitabı okuduğunuz sırada çok soru işaretleri oluyor kafada -_-


Tavsiye kısmına gelecek olursam, yorumumu okuyup yok ben yine de Aslan Balkanlı'yı daha iyi tanımak istiyorum diyorsanız okuyun derim. Ama pekte tavsiyem değil ne yalan ;) Yine de zevkler ve renkler, okuyun isterseniz ;)) Yazarın çıkacak başka kitabı okumakta isterim, hele Sen'li son zamanlar da sevdiğim E-kitaplar arasında, öneririm^^


Kitaba Puanım: 5/3.5


Alıntılar^^

Bu nasıl bir rahatlıktı? Aklıma bin bir türlü senaryo gelse de hepsini savuşturdum. Çünkü o Aslan Balkanlı'ydı; size oyunlar oynamaz. Doğrusu bunun için uğraşmaz.

******

Tam yirmi dakikadır dolabımla bakışıyordum. Belki Aslan'a bu kadar uzun baksaydım kendime aşık ederdim. Kim bilir?

******

Beni görürürdü tüm hayatı boyunca. Beni bırakmazdı artık, sevmek zorunda kalırdı. Bitmezdi sevgisi...Nasılsa bir tek beni görüyor olacaktı. Aslan'ın ve kendimin üzerine kilit vurmak istiyordum. Mümkünse o kilidin anahtarını da denize atmak...

******

Gözlerini de benden kaçırdığında keyifle gülümsedim. Ona iltifat etmeyi seviyordum. Doğrusu ona iltifat ettiğimde verdiği tepkileri izlemeyi daha çok seviyordum. Ne zaman Aslan'a güzel adam desem şaşırıp kalıyor sonra güzel olanın ben olduğumu söylüyordu.


Başka yorumlarda görüşmek üzere^^




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D