24 Nisan 2014 Perşembe

OKK 27.Blog Turu Dostluk Tüm Mevsimlerin Adıydı//Danielle Steel Kitap Yorumu^^


Selam^^
27.turumuzun sonuna da gelmiş bulunmaktayız. 
Ülkemiz de bir çok kitabı çıkmış, ve bir sürü ülkede çıkmış bir yazarın kitabı harika^^ Zaten konumuz aile-dram tam benlik. Turumuz da böyle bir yazar ağırladığımız için mutluyum :)) Kitaba başladığım zaman bambaşka bir konu ile karşılaştım, arka kapak yazısını okuyunca daha farklı bir şey bekliyordum yani beni ters köşe yaptı. Konudan bahsettikten sonra detaylı yoruma geçeyim.


Daha ana sınıfındayken uzun yıllar boyunca dost olacağı belli olan beş arkadaş Billy, Izzie, Gabby, Andy, Sean o günden sonra acı, tatlı yılları bir arada yaşarlar. Küçük yaştan gençlik hatta yetişkinlik zamanlarına gelene kadar ayrılmaz ve birbirlerini koruyup kollarlar. Ama hayat onlar için acımasız tarafını gösterir ve hayatları değişmeye başlar.
Konumuz böyle.

Fazla bahsetmek olmaz yoksa spoiler olurdu. Yukarı da beni ters köşe yaptı dediğim yere gelirsek kitap gençlik veya yetişkin zamanlarını anlatacak sandım ama yazar dostluğu daha iyi anlatmak için daha küçük yaşta başlamış. Sayfalar ilerledikçe bizde bu beş dost gibi büyüdüğünü okuyoruz. 

Her konuya değinen yazar, her şey düzgün giderken nasıl terse döndüğünü bize aktarıyor. Yazarın dili akıcı sevdim ama bu kitapta çocukluktan başlayıp anlattığı için sürekli bir anlatım vardı. Bu pek benlik değildi. Yine de yazarın başka bir kitabını okumak çok istiyorum. Sevdiğim Aile-Dram türüme yeni bir kişi katılır belki.


Karakterler de sinir olduğum, çok sevdiğim, keşke bunu yapmasa dediğim kişiler oldu.  Ama hepsi beni derinden etkiledi. Hayatın her an değişeceğini, dostluğun sonsuz olduğunu, mutsuz olsa da mutluluğun yakın olduğunu öğrendim. 


Yanı sıra her bir duyguyu da yaşadım, sevgiyi, mutluluğu, acıyı, güveni, aile bağlarının kuvvetliliğini ve bir çok duygu harmanlandı bende. 
Sonlara doğru da şok olduğum bir gerçek, neden şok olduğumu öğrenmek istiyorsanız okuyun derim. Hazır okuyun dedim tavsiye kısmına da geleyim :)) Aile ve dostluk bağlarını anlatan kitapları sevenlere tavsiyemdir, bir şans verin bu kitaba ;)) 

Kitaba Puanım; 5/4

Beni benden alan alıntılara gelecek olursak;

Billy daha iyi görünüyor ve kendini daha iyi hissediyordu. Söylenecek ve endişelenecek o kadar çok şey vardı ki...Billy'nin emin olduğu tek şey böyle dostları olduğu için ne kadar minnettar olduğuydu. Onlar olmadan hiçbir zorluğu aşamazdı. Sahip olduğu en büyük hediyeydi onlar.

*****

Uzun ve gizemli bir bir şekilde birbirlerine gülümsediler. Sonsuza kadar dosttular. Gerçekti, anlaşma kanla yapılmıştı.


Bi tane daha alıntım vardı ama ağır bir spoiler olur diye yazmadım ama beni çok etkiledi :(


Okk üyelerinin yorumlarını merak ediyorsanız linkler burada;


Yarışmamız halen daha devam ediyor, katılmak istiyorsanız link TIK TIK :))

Katkılarından Dolayı Novella Yayınlarına Çok Teşekkürler^^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D