19 Ekim 2017 Perşembe

Mekanik Prens//Cassandra Clare(Cehennem Makineleri #2) KitapYorumu^^

Herkese merhaba^^
İlk olarak yorumu okurken bu ŞARKIYI dinlemenizi öneririm. Şarkıyı bilenler ne demek istediğimi anlatacaktır. *_*
Ölümcül Oyuncaklar sersinin yan dalı olan Cehennem Makineleri serisine geçen kış başlamıştım ve Ölümcül Oyuncaklardan daha çok sevdiğimi söylemiştim o zaman ama bu kitapta o serisi daha çok sevdiğimi fark ettim. Yine de iyi güzel bir kitaptı, sevdim. 3 kitaplık bir seri olduğu için ikinci kitabın bu kadar vasat olmasını beklemem gerekiyordu. Nedenleri yorumun devamında.

Londra Enstitüsü'ndeki dengeler hiç bu kadar hassas olmamıştı. Konsey, Charlotte'ın gücünü elinden almak ve bu gücü, ahlak değerlerinden yoksun, gözünü iktidar hırsı bürümüş Benedict Lightwood'a vermek istiyordu.
Will, Jem ve Tessa, Enstitü'yü ve Charlotte'ı kurtarma umuduyla Mortmain'in geçmişiyle ilgili sırları araştırmaya karar verdi. Ancak tek keşfettikleri düşmanın amacı değildi. Aynı zamanda Tessa'yla ilgili huzursuz edici Gölge Avcısı bağlantısını da öğrendiler. Zaten Will ve Jem'in ilgisi arasında kalan Tessa, kendisinin bizzat bir "canavar"a dönüşmesine Gölge Avcıları'nın yardım ettiğini öğrenince başka bir seçimle daha yüz yüze gelecekti.

Tessa, Will, Jem karakterleri hakkında birinci kitap yorumundan bilgi alabilirsiniz. Yorum için Tık Tık^^ Bu kitapta yine aynı karakterler ama hayatlarınd çok değişik şeyler oluyor. Tessa bilinmez bir güce sahip ve çok sevdiği abisinden yediği kazığı unutamaz. Gölde Avcılarına sığınan Tessa onları ailesi gibi görmeye başlar. Charlotte'un koltuğu tehlikeye girince elinden geleni yapmaya mecburdur. Bunun yanı sıra birde Will'le uğraşmak zorundadır. Her gördüğünde aklı allak bullak ilan Tessa teselliyi Jem'de bulur. Evet burada noktayı koyabiliriz. Tessa'ya bu kitapta daha çok sinir oldum. İlk kitapta abisine ölümüne güvenmesi, burada ise saçma salak hareketlerini kendinden nefret ettirdi. Hele o son. ( Göz devirme emojisi.) Okuyan okurlar ne demek istediğimi anlamıştır.



Will. Kusura bakma Jem sende iyisin ama benim asi kişilere karşı başka bir ilgim var. :P Şaka bir yana cidden bu kitapta Will'i daha çok seviyorsunuz. Onun o çaresiz halleri, aşkı ve ailesi için yaptıkları yüreğinize öküz otutturuyor. Jem ise yine kibar, sevgi dolu Jem. Değişen bir şey yok, sadece Tessa'ya karşı davranışları daha bir gelişiyor. Okuyanlar anlamıştır. :/ 
Diğerleri ise Charlotte ve Henry'nin arasındaki o konuşmayı çok sevdim, ahh şu yanlış anlamalar. ^_^
Sophie var birde. Son kitapta başına bir şeyler gelmez diye umuyorum. Güvenmediğim bir kaç karakter varda. Umarım yazar beni şaşırtır. :)

Karakterlere az da olsa değindim. Başta dediğim gibi Tessa'ya sinir oldum. Tamam haklı yönlerin vardı ama az daha dikkatli baksan olaylara neler olduğunu anlayacaksın ama... :/ Birde yazarın aşkla arası yok bence. Her iki serisinde de saçma salak ilişkiler yazıyor. Gel de sinir olma, yine de Ölümcül Oyuncaklar buna bin basar. Nokta. Yine de erken karara varmamak gerek, neler olacak son kitapta daha iyi anlarız. Kitaba yeni karakterler katılıyor ve yazar öyle yazmış ki her yeni gelen karaktere şüpheli gözüyle bakıyorum. Hele birde bir karakter var ki umuyorum sağ gösterip sol vurmaz. Birde kitap bazı yerler de çok vasat gerçi. Başta dediğim gibi serinin 2.kitabı olması buna yol açmış olabilir. Daha heyecanlı bir kitap beklerken biraz sakin geçmesi beni şaşırttı. Çünkü yazarımız koskoca Ölümcül Oyuncakları yazmış ve tek bir kitabı fire vermemiş.(Okuyanların yalancısıyım.:D)


Bunları es geçersek yazarın kalemine hastayım. O konusu, yazış sekli. 600 sayfalık bir kitap olsa da hemen biten bir kitap yazmasına hayranım. Sen yaz CCassandra'cım biz okuruz.^^ 
Son kitabı en kısa zamanda okuyup Ölümcül Oyuncaklara dönmek istiyorum. Bir deyişe göre Camlar Şehri kitabından önce bu seri bitmeliymiş yoksa akıllara zarar spoi yiye bilirmişiz. 
Seriyi ve yazarın kalemini kesinlikle tavsiye ediyorum. Karakterlere kızmış olabilirim ama tam tersi bu olayları seven, Time Jem diyen bir sürü okur var. 


Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^

Jessamine kızardı. "Bu doğru değil. Yani ben... Uf, Charlotte, Will çok canımı sıkıyor."
"Ve güneşte de doğudan doğuyor," dedi Jem ortaya konuşarak. 


*****


Sana kimse değer vermezse gerçekten var olabilir misin?


*****


Yalanlar ve sırlar Tessa kanser gibidir. İyi olanı yiyip bitirir ve geride sadece yıkım bırakır.



Not: 600 sayfalık kitaptan bu kadar alıntı çıkmasına şaşırabilirsiniz ama yazacağım diğer alıntılar spoi barındırdığı için bu kadarıyla yetinmek durumunda kaldım. :)



Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^


 Buralarda da varım^^

14 Ekim 2017 Cumartesi

One More Happy Ending Kore Dizi Yorumu^^



Herkese merhaba^^
School 2015 dizisinden sonra beni kendime getirecek bir dizi aradım ve aradığımı da buldum.^^ Harika, süper ötesi bir diziydi. Her bir bölümünü heyecan ve merakla izledim ve bekledim. Bir anda bütün diziyi bitirecek yetenek yok bende ne yazık ki, o yüzden günden ya 1 ya da 2 bölün anca izleyebiliyorum. Ama diziyi de saatin geç olmasına rağmen 2 bölüm izleyip öyle bitirdim.
İşte o derece güzel bir diziydi.^^

Konusu;
Dizi, evlenenlerin, ikinci kez evlenmek isteyenlerin ve boşananların hikâyelerini anlatmaktadır.

Güney Kore Sinema'ndan alıntıdır.


Konusu tam olarak böyle, olayları izledikçe öğreniyorsunuz. Zaten karakter hakkında gerekli açıklamaya yapacağım için konunun bu kadar kısa olması önemli değil. :)
Diziyi Ö.Ablamla uzun zamandır merak ediyorduk, ne zaman izlesek, acaba güzel mi vs. diye çok düşündük ama aklıma gelmiyor ki Jung Kyoung Ho'nun olduğu dizi on numara beş yıldızdır diye. Bu adam aşk adamını süper oynuyor yaa. <3 Dizinin her hayattan bir kesit sunmasına hayran kaldım. Her telde bir karakter vardı, cesur, boşanmış, aşkı arayan, geçmişi unutamayan, ihanete uğramış... neler neler vardı. Daha başta işte bu dizi izlenir dedim. Zerre hayal kırıklığı yaşatmadı dizi, sadece final bölümünde bir kaç mantık hatası vardı -ki zaten Kore dizileri hep böyle değil mi?- bunu da sonlara doğru Spoi olarak yazacağım. :)



Jang Na Ra//Han Mi Mo^^
Angel grubunun dağılmasına bir nevide kendi sebep olsa da diğer kavga ettikleri üyeden seneler sonra yine darbe yiyen bir kadındır. Bir kere evlenip boşandıktan sonra yine evlenmek isteyen Han Mi Mo karşısına çıkan adaylar arasından seçim yapmak zorundan kalır. Tabii bu kısım sonradan ortaya çıkıyor. Ayrıca arkadaşı Baek Da Jung ile birlikte açtıkları ikinci şans şirketinin de başkanıdır. İlerleyen günlerde geçmişten gelen bir kişi hayatını hepten değiştirecektir.
Jang Na Na sevdiğim oyunculardan biridir. Diğer oyunculara göre çok yetenekli biri bence. Bu dizide de kendini baya aşmış ve kendisini daha çok sevmemize vesile olmuş. En kısa zamanda yine böyle romantik, komedi bir dizi de görmek dileğiyle.^^



You Da In//Baek Da Jung^^
Angel grubunun en sakin ve uysal kişiliğine sahip olan Da Jung evliliğinde sorunlar yaşamaya başlar. Kendisini suçlasa da yine de bir çözüm yolu bulamaz. Zaman sonra öğrendiği bir olay neticesiyle hayatı çok değişecektir.
Kendisini izlediğim zaman "Bu oyuncuyu bir dizi de gördüm ama hangisi acaba?"diye kafa patlattım ve sonundan buldum. Weightlifting Fairy Kim Bok-Joo'da okulun doktoru rolünden izlemişiz kendisini ama orada tarzı çok değişikti tanıyamamam normaldi. Çok tatlı bir oyuncu kendisi, uysallığı tam tarzını yansıtmış. Başka rolü de oynayabilirdi ama bu rol kendisine çok yakışmış.



Seo In Young//Hong Ae Ran^^
Bütün grubun en çatlak üyesi olan Hong Ae Ran kendi markası giyim ürünleri üretip satmaktadır. Yakın gelecekte evleneceği adamdan biraz uzaklaşsa da zamanla gerçekleri görmeye başlar.
Dizi de başlarda çok sık gözükmeyip sonradan çıktığı an ortalığı karıştıran rolüyle kendisini çok sevdim. Dizide müstakbel eşiyle arası bozulunca çok kızdım ama sonradan hak etmiş dedim tabii sonra yine Ae Ran'a kızdım. Öylece de bitirdim diziyi. :D İlk defa bu dizide izledim, başkada izledim mi hatırlamıyorum.



Yoo In Na//Go Dong Mi^^
Grubun en safı olan Go Dong Mi tarzı ve davranışları nedeniyle bir türlü kendine eş bulamaz. Bir okulda çocuk öğretmenliği yapan Go Dong Mi sonradan fevri hatalar yapar ama yine de uslanmaz.
Yoo In Na bir çok dizisini izledim ve kendisini çok severim ama bu dizide neydin sen yaa. Bir kere o kadar yakın arkadaşlarının yanından kılıksız dolaşman ayıptı yani. Senaryo o kadar saçma ki arkadaşlarının biri de demiyor aslında sen güzel, genç ve akıllı bir kadınsın azıcık kendine bak nasıl eş buluyorsun demiyorlar. Saçmalığın biri bu. Birde o kadar dik kafalı bir karakterdi ki ona yapılanları hak etti dedim. Kısacası Goblin'deki o Sunny rolünden sonra bu olmadı. :D Yakın zamanda şöyle güzel başrollü bir dizide oynaması dileğiyle. :)



Jung Kyung Ho//Song Soo Hyuk^^
Önemli bir gazetede magazin muhabirliği yapan Song Soo Hyuk bekar bir babadır. Kendisini bütünüyle oğluna adayan Song Soo Hyuk karşı komşunu tanır ve geçmişte yaşananlardan dolayı ona ilgi duymaya başlar ama bir çok engel vardır ve erken davranamadığı için çok zorlu zamanlar geçirir.
Jung Kyung Ho'yu Jang Na Na gibi çok severim. İkisinin oynadığı bir dizi ne kadar kötü olabilir ki yani. Bunlar aklıma gelmediği için erken izleyemedim. Çok güzel aşk adamı rolünü oynuyor, insan adama değil aşkına aşık oluyor resmen. Bu kadar mı güzel sevilir bir insan diyorsunuz. O yüzden sık sık dizi çekmeli ki biz daha çok aşk adamı rollerini izleyip tekrar, tekrar aşık olalım aşkına. 



Kwon Yoo//Goo Hae Joon^^
Ne hikmetse koskoca Kore'de dizi de tek gittikleri hastanenin doktoru olan Goo Hae Joon Song Soo Hyuk'un en yakın arkadaşıdır. Başından bir evlilik geçmiştir ve gelecek hakkından pek plan yapamaz ta ki Han Mi Mo'yu ve o deli cesaretini görene kadar.
Kendisini dizi de çok sevdim. Aşkına sahip çıkması güzeldi ama bazen dik kafalılığı saçmaydı ki bunu da aşkına veriyorum. Ve o geçmişte ki hatıraları tek kelimeyle harikaydı. <3 O kısımları çok sevdim ki.
Kendisini ilk defa bu dizide izledim. Bildiğiniz Baby Face'di kendisi.^^ Çok tatlıydı, oynadığı diğer dizi ise Let's Eat 2, izlemedim daha o diziyi ama sırf Dujun ve bunun için izlerim. Bir diğer dizisi ise Let's Fight Ghost. Hayaletli bir dizi, Kim Soo Hyun ile birlikte oynuyor. Bu Baby Face yüzünü daha sık görmek dileğiyle.^^



Kim Tae Hoon//Kim Gun Hak^^
Ünlü bir iş adamı olan Kim Gun Hak Baek Da Jung'un eşidir. Aşkı ve evliliği için elinden geleni yapan bir karakteri canlandırır. 
İlk defa bu dizi de izledim, oyunculuğu ve güldüğünde yanağından ki o gamzesi harikaydı. Başka dizilerde görmek isterim şahsen, buna Ö.Ablamda katılıyordur büyük ihtimal. :D



Park Eun Seok//Bang Dong Bae^^
Hong Ae Ran'ı müstakbel eşidir. Nişanlısını çok seven Dong Bae onun için her şeyi yapar tabii buna sinir etmekte dahil.
İlk defa bu dizi de izledim ama başka bir dizide daha izledim diye hatırlıyorum lakin dizi veya film aklıma gelmiyor. Oyunculuk iyiydi sonradan aklını başına alması ise çok tatlıydı.



Kim Dan Yul//Song Min Woo^^
Song Soo Hyuk'un çok bilmiş ve anne özlemi çeken oğlu. Çok tatlı bir karakterdi. Çok da başarılı bir oyuncu olacak bence. Kariyerinde başarılar diliyorum. :) 



İsmini bir tülü bulamadım. Dizi de üçüncü aşık rolünde olan ama geri planda kalacak olan karakterdir. Song Soo Hyuk ve Goo Hae Joon ile iyi arkadaştır. Ayrıca Soo Hyuk ile iş arkadaşıdır.
Kendisini bir dizi de izledim ama hatırlamıyorum. Hatırladığım an güncelleme yaparım. :)



Üstte ki resimdeki kişi: Hwang Sun Hee Woo Yeon Soo^^
Goo Hae Joon'un hem eski eşidir hem de iş arkadaşı bir doktordur. Kendisini The Master Sun'da izlemişim ama daha şimdi öğrendim. Çok tatlı bir oyuncuydu.^^ Daha iyi rollerde görmek dileğiyle.^^

Altta ki resimdeki kişi: Kim Sa Kwon//Kim Seung Jae^^
Han Mi Mo'nun eski eşidir. Sonradan Mi Mo'yu çok kızdıracaktır. Aynı benim gibi, benden çok kızdım kendisine. İlk defa bu dizide izledim. :)


Başta ki kız Goo Hae Joon'u takıntı haline getiren lise öğrencisidir. Saçma bir takıntıydı, doğruya doğru.

Ortada ki kadın Moon Lovers'dan tanıyoruz. IU'nun sadık! hizmetkarı. İsmi Jin Ki Joo//Ahn Soon Soo. Dizi de Song Soo Hyuk'un oğlunun annesi rolünü oynadı.

Sondaki adam ise dizinin sonlarında dahil olan bir oyuncudur. Çok komik bir oyuncuydu. İzleyince bana hak vereceksiniz. :D


Ve bomba konuk oyuncu.^^
Kim So Yeon //Sung Yoon^^
İlk bölümde konuk oyuncu olan Kim So Yeon eski rol arkadaşı Jung Kyung Ho'ya destek amaçla gelmiş belli ki. Dizi de 2 çocuk annesi dul bir kadını oynuyor. Han Mi Mo'nun şirketinden eş bulmak için baş vuran biri. Çok komikti, bu arada Jung Kyung Ho'yla oynadığı dizinin devamı gelecek dediler halen daha tık yok, bekliyorum yani. Umarım dizi çekilir. :) O dizinin yorumu için Tık Tık!!^^ 



Dizinin son bölümlerine yakın konuk oyuncu olarak Conan O'Brien'de geldi. Çok saçma salak bir Korece kullandı ama tatlıydı. :D


Resimler^^


Angel grubu ve şu sarılı olan ortalığı karıştıran kişidir.


Kızların nedime kıyafetleri. :D


Bu sahne ve gerisi unutulmaz. :D


Burasıda.^^





Dizi de o kadar tatlılardı ki anlatamam. :D Çok yakışmış bu çift, başka dizilerde de beraber görmek dileğiyle. :)




Bölüm başlarından rüya ve hayaller ile ilgili kesitler gösterdiler. Bu da onlardan biriydi ve Jung Kyung Ho'nun tipine bakın. 




Yoo In Na'nın tek iyi giyindiği yer.


Ve dizi boyunca bu kılıktaydı. -_-


Bu sahne de çok üzüldüm kendisine, ağlama Baby Face. :(






Jung Kyung Ho'nun dizide ki ilk rolü. :P



Ve gelelim dizinin bir diğer güzelliklerine. Yoo In Na'yı ne kadar kötü giydirdiler ise Jang Na Na'yı o kadar güzel giydirdiler. O kombin ve kabanlar harikaydı. Bunlar sadece alabildiklerim, daha güzel elbiseler, kıyafetler ve kabanlar vardı.


Bunlarda dizi de giyinilen ayakkabılar. Bunlarda çok güzeldi. Sağ alt köşedeki ise favorim. :)


Kadın eş bulmak için her şeyi yaptı ya. :D


Bu notlar çok güzeldi.^^ İzleyince ne demek istediğimi anlayacaksınız.^^



Şu adam sevilmezse ayıp. <3 Şu mimiklere bakar mısınız? Tekrar izlenir bu dizi, sadece Jung Hyunk Ho için!! <3


Song Soo Hyu'un dizi boyunca yardımı büyük dokunan yardımcısı. :)



Çok güldüm bu repliğe ama haklılar. :D 



Yüreğim parçalandı bu sahnede. <3 Ne aşk bee^^





Dizinin basın toplantısından.^^


Gifler.^^




Bu sahneler spoi değil, o yüzden gönül rahatlılığıyla bakabilirsiniz. :)






Çokta iyi bir babadır kendisi, başta hataları olsa da olsundu, sonrası önemli. :)







Song Soo Hyun'ın "Aninde!" çevirisi olmadı deyişi çok komikti. :D Mimikler harika diyorum ben sizi. :)








Gifin tatlılığı.^^



Dizinin Ost'ları.^^


엘사 코프 (Elsa Kopf) - If ^^

(Angel grubunun tek şarkısı. Han Mi Mo'nun telefon zil sesiydi.)

(Suju'dan Kyu bu Ost'u söylüyor, çokta tatlı söylemiş.:) )




Ve Son^^

Diziyi çok ama çok sevdiğimi söylemek isterim. Uzun süre beklettiğim için cidden kendime kızdım ama geç olsun güç olmasın demişler. Diziyi kesinlikle öneriyorum. 16 bölümlük dolu dolu bir diziydi.  Tek bir bölümü sıkıcı, saçma değildi(Bir tane istisna hariç.).Oyuncu kadrosu harikaydı, bütün oyuncular karakterlerinin hakkını çok iyi verdiler. Tekrar tekrar izlenilesi bir diziydi. Tek bir hata vardı onuda spoi olarak yazacağım ki izleyenler için fikirlerini alabileyim. Ondan önce kesinlikle öneriyorum, son zamanlarda ne izlesem acaba sorusunun cevabı olabilir bu dizi. Komik ve eğlenceli seçimler için birebir.

SPOİ BAŞLANGICI!
İlk olarak şunu söylemeliyim ki dizi gerçekten iyiydi ama son bölüm yani 16.bölümde Han Mi Mo'ya çok sinir oldum. Bütün zorluklardan geçtiler, ilişkileri çok iyi giderken Song Joo Hyuk'un evlenme teklifi etmesi normaldi ama Han Mi Mo saçma sapan bahane sunup hayır demesi saçmaydı. Tabii ben ve Song Joon Hyuk'da kudurduk tabii. O kadar zorluktan sonra ve adama ölümüne aşık olduktan sonra biraz daha birbirimizi tanıyalım demesi ne alaka. Kendi aşkından emin değilsen o ayrı ama adam senin için ölüp bitiyor bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diyor insan. Kısacası son kısımda senaryo saçmalamış, burayı özellikle yazmak istedim. Yine de bunlara rağmen çok tatlı ve güzel bitti. O evlenme teklifi ve Jung Kyung Ho'nun mimikleri ise yine mükemmeldi. Tabii sonradan evlilik fotoğraflarını, yaşantılarını da koysalardı daha güzel olurdu ama yapacak bir şey yok.
SPOİ SONU!!

Spoi yazısını da yazdığıma göre bir dizi yorumu daha biter. Yeppudaa.com ve Koreantürk'e teşekkür ediyorum. Her iki sitelerde indirmeler yaptım. Her ikisini de seviyorum ama Koreantürk'ün dizi boyutu çok fazla olduğundan ve çeviriler bazen bana ters geldiği için tercihimi Yeppudaa.com'dan yana kullanıyorum. Her isi siteye de sevgiler.^^





Başka dizi yorumlarından görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın.^^


 Buralarda da varım^^